Dienstag, 27. Dezember 2011

Anyone know these?

Are these bears claws on the shield?!
Max v. Spießen wrote a book on all westphalian Aristocrats family crests but I cannot identify this one in my local church window. Do you know similar stuff?
Thanks in advance.

Hope y'all had a merry merry Christmas!!:-)

Kommentare:

  1. Could also be a hand with a heart in it pointing to the wounds of Christ and/or the heart of Jesus (Herz Jesu)...?

    AntwortenLöschen
  2. Das dachte ich auch zunächst (und eigtl. immernoch) bis der Pastor mir sagte es sei wohl eine unbekannte Bärenkralle und sowieso für westfälischenalten Landadel ein recht brutales Wappen. Ich recherchiere weiter. Habe sogar schon eine Idee. Halte dich auf dem laufenden.
    Frohe Weihnachten gehabt zu haben!:)

    AntwortenLöschen